Azt már megszoktuk, hogy brit tudósok átlag hetente kétszer felfedezik, rájönnek és kimutatják. Néhány hete azonban Melbourne-ben elhangzott egy prezentáció – részvények, közösségi kapcsolatok –, amelyben azt állította az előadó, hogy a közösségi médiától való félelem mélyén halálfélelem bújkál. Nem beszélt a levegőbe, tíz pontban levezette az állítást. Eszerint aki ódzkodik a közösségi médiától, valójában egzisztenciális rettegéssel küzd. Íme ennek logikája:
1. A közösségi csatornák működése eltér a megszokottól.
2. Újdonsága kezelhetetlen, nem látom át kellőképpen ahhoz, hogy minden kockázatot el tudjak kerülni.
3. Mivel nem látom át, hibázhatok, vagy elnézhetem más hibáját.
4. A hibák tönkretehetik az ügynökség vagy a miniszter hírnevét.
5. Ha az ügynökség vagy a miniszter reputációja az én pozícióm kapcsán sérül bármiben, ami a közösségi médiához köthető, azért engem vonnak felelősségre.
6. Ha felelősségre vonnak, nem lesz becsületem a főnököm előtt, elveszítem az ügynökség és a miniszter bizalmát.
7. Ennek következtében elveszíthetem az állásom.
8. Ha elveszítem az állásom, csak egy lépés, hogy elveszítsem a lakásom, a családom, a barátaimat.
9. Ha nincs se családom, se otthonom, se barátaim, nagyon valószínű, hogy elpusztulok.
10. Így hát amennyiben használom a közösségi médiát vagy lehetővé teszem ezt másoknak, minden bizonnyal meg fogok halni.
Na ehhez mit szóltok?
Forrás: eGov Australia