Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2011.08.10.
07:02

Írta: pázsitzebra

És tőlem miért kapsz munkát?

 

BESZÉLGETTEM JAKAB ANDORRAL

 

Drága Olvasó, az alább tálalt interjú rendkívüli helyzetben született. Beszélgetőtársamat nem ismered, mégsem kell bemutatnom. Ő a KKV jelen jajhimuszának Erkele és Kölcseyje, a vírusposztok százholdas pagonya, a spontán lájkhatalom kiemelt Oscar-esélyese. Egy ország csügg szavain, és ennek vagy tíz napja már. Egy percre eső online címlapjelenléte mellett momentán Kim Kardashian beállhat Karácsony János bujdosóbandájába. Ő a miénk, ő mi vagyunk. Nem hiába szól úgy az egyik felkövető poszt címe, Andor for president. Fokozva: Andor for king. Andor, we love you. A posztjaiban extra jófejnek tűnik. Pedig tényleg az.

Meztelen üzenet: Mióta létezik a blogod, és mi volt az eredeti elképzelésed a profiljáról?

Jakab Andor: Nyár elején indtottam el. Előtte csak kommenteltem másokén, aztán gondoltam, nagyobb kommentek inkább önálló blogot érdemelnének. Ezért lett a Jakab Andor énblog, azaz specifikus téma nélküli.

M. ü.: AND / OR, ezt értjük. Honnan a Jakab?

J. A.: Szerintem tökéletesen passzol. A Jakab a dolog másik oldala. Lehetett volna Varga, Nagy és ilyesmi is, hagyományos magyar név, ékezetek nélkül. De a Jakab tetszett a legjobban. Ha már az andor angolul van, a másik fele legyen rendes magyar név.

M. ü.: A dolog alatt most a közügyeket értsük?

J. A.: Hamvas Béla közügy?

M. ü.: Eléggé.

J. A.: Akkor igen.

M. ü.: Teljesen civil életet élsz, ugye? Hogy ízlik ez a fura, közösségi hírnév, amelyben egy fél országot meg lehet mozgatni, de közben annyira takarásban maradsz, amennyire szeretnél?

J. A.: Így tetszik. Valójában becsülöm azokat, akik a hírnevet elvállalják igazából is. Nekem a hátam közepére sem hiányzik.  Szerintem sokkal fontosabb, amit mondok,  mint az, hogy ujjal lehessen rám mutogatni a Szigeten, ahol ugyanúgy akarok sörözni, mint akárki más.

M. ü.: Hogy született meg a poszt ötlete?

J. A.: Egyfelől a dolog annyira konkrét, amennyire dolog lehet konkrét. Tehát tényleg megvan bennem minden, hogy csináljak egy olyan céget, amilyenről a bejegyzés tipikusan szól. Tudok rá pénzt szerezni, értek ehhez-ahhoz és nagy bennem a vállalkozókedv. Le tudom szarni, ha elbukom a pénzem, lakásom. És mégsem teszem. Ez teljesen konkrét, és ha csinálnék céget, olyat csinálnék, amilyet leírtam. Lehetne netes médiacég, lehetne online marketingügynökség, ha most elkezdek gondolkodni, holnapra felsorolok tizenöt olyan koncepciót, amit érdemes lenne kidolgozni és megcsinálni. És úgy csinálnám, ahogyan a bejegyzésben szól. Másfelől frusztrál a téma. És így született meg az ötlet, hogy a saját frusztrációmon keresztül mutassam be. Tudtam, hogy egy vállalkozó panasza a kutyát nem érdekelné. Az viszont talán sokakat, hogy miért NEM adok munkát. Olyankor, amikor az egész média ezzel a munkadologgal van tele egyébként is. Szóval így jött az ötlet, és engem ugyanúgy meglepett, mint mindenki mást, hogy ekkorát szólt. Mit tehettem volna? Először örültem nagyon, és örülök azóta is. Aztán jött a tömegmédia, az érdeklődés. Reagáltam. Azóta is irkálok, ami eszembe jut. Meg azt, amiről úgy látom, hallani akarnak a témában tőlem. Abban is biztos vagyok, sőt remélem, hogy ez az érdeklődés alábbhagy. Akkor megint írhatok akármiről, egy-egy történésről, egy zenéről, TED előadásról. Akármiről, mint akárki más.

M. ü.: A vihart kavaró posztot már néhány nap után úgy emlegették a neten, a KKV jajkiáltása. Ehhez mit szóltál? Szerintem nagyon megtisztelő, hitelességet mutat. Egyébként stimmel, abban a szektorban dolgozol?

J. A.: Tényleg megtisztelő. És igen, abban a szektorban dolgozom.

M. ü.: A személyiséged is ilyen? Az iskolában könnyen a középpontba kerültél?

J. A.: Nem extrém módon, de nem is voltam-vagyok visszahúzódó. Voltak akkor is jó barátaim, és rengeteg haver, de nem vagyok a társaság örökös középpontja.

M. ü.: Miért izgat ennyire a vállalkozás elmélete? Miért kezdtél gondolkozni rajta?

J. A.: Mert vállakoztam. Magyarországon is, külföldön is. Volt kis cégem is, nagy is.  Aki vállalkozik, azt izgatja az elmélete, mert benne van a gyakorlatában. És amikor az egész NONSZENSZ, akkor gondolkodni kezd.

M. ü.: A sorok közül kiolvasható, nem a nők, nem az állam, nem a feketézők, nem a konkurrencia az ellenség, hanem a korrupció. Amely azonban sajnos, mivel a világ tökéletlen, egyidős az emberiséggel.

J. A.: A sorok között szerintem inkább az olvasható, hogy a korrupciót szélesebb körben értem. Nem csak pénzügyekben. És egyetértek, egyidős az emberrel. A pácban mindenki benne van. Te is, én is. Ők is. Mi is. Reménykedni abban lehet, hogy felszámolod magadban a korrupciót. És az futótűzként terjed az egész világon. Én próbálom magamban veszettül felszámolni, halvány részeredményekről tudok beszámolni. Például Paul Garrison videója óta másként ÉRZEK, amikor valaki valamiféle megszokott becstelenséget követ el. Ez egy apró, de fontos részeredmény.

M. ü.: Az egyik válaszposztban a közös költség analógiáját feszegeted, nem tartod helyénvalónak. Én viszont úgy látom, az tényleg korrekt. Az az analóg benne, hogy akinek nagyobb a lakása, nagyobb részt dob a kalapba. Mert a lakás méretét eléggé a jövedelem határozza meg. Az adósávok hasonlítanak erre, nem?

J. A.: Vesd fel a legközelebbi lakógyűléseteken. Nézd meg, mit szólnak hozzá a lakók, hogy a nyugdíjasok ne fizessenek, a gazdagok meg irdatlan sokat. A  legtöbb tehetős ember, akit ismerek, imád segíteni, adni. De önként. Senkinek nincs joga belopózni a lakásába és ellopni a pénzét. Az Államnak sem. Azt mondom, olyan rendszer működőképes, amely egy társasházban is működne békésen. Persze, fizessen többet, aki módos. Ez már attól megvalósul, hogy az adó a jövedelem százaléka. Aki kamionmágnás, már azzal ezerszer többet ad a társadalomnak, hogy ezerszer többet keres az átlagnál, ezáltal ezerszer több pénzt dob a közös kalapba. Nem volna szabad hálából ellene heccelni a szegényeket. Inkább tanulni kellene tőle, hogyan lett kamionmágnás.

M. ü.: Igen, de a kalapba dobás itt nem az, hogy megadózza? És akkor már ugyanott vagyunk.

J. A.: Dehogy ugyanott. Én nem mondom, hogy az adózás rossz. Azt mondom, jó dolog. Csak legyen az adórendszer normális. Az is jó dolog, hogy a társasházban élésnek van közös költsége. Így marad élhető a társasház. Különben szétrohadna.

M. ü.: Vámosi-Nagy Szabolcs címzetes egyetemi docens szerint pontosak a számításaid. Mennyi időt töltöttél bármiféle olyan kutatással, amelyre a lavinaindító poszt alapul?

J. A.: Szerdán éjjel kezdtem írni, csütörtökön éjjel posztoltam. Ennyi idő kellett hozzá kalkulációstul. Megnyitottam hozzá egy netes bérkalkulátort, más nem kellett. Mi más adat van abban? Semmi. Az üzleti koncepció levezetése meg matek-alapműveletek. Osztás, szorzás. Minden vállalkozó ezt csinálja egész nap. Megnéztem a Google-ban, mennyi most a társasági adó, mennyi az iparűzési. Nincs ebben nagy tudomány, bármelyik cégtulaj ugyanezeket számolja.

M. ü.: Vámosi-Nagy Szabolcs azt is mondja – a videóban 8'25"-től –, ha ezt az adót máshonnan kellene beszereznie az államnak, gondban volna.

J. A.: Az állam fordítva gondolkodik, mint kéne. Emiatt beszélünk el egymás mellett. Gondolj bele! Hogyan gondolkodik egy cég? Na valahogy úgy kellene az államnak is. Nem a kiadásainkhoz alakítjuk a bevételeinket, hanem fordítva. A bevételeinkre szabjuk a kiadásainkat. Minden háziasszony így gazdálkodik, nem ördöngősség. És szegény állam, persze, hogy nem talál megoldásokat, amikor azt mondja, ennyi LESZ a bevételed, ADÓZZ!

M. ü.: Ha ruha kell a gyerekeknek, ugyanez a háziasszony azon gondolkodik, honnan lehetne több pénze.

J. A.: Akkor dolgozzon. Vállaljon másodállást. CSINÁLJON több pénzt. Lendítse fel a gazdaságot! Spóroljon máshol és úgy vegyen ruhát. Az államnak sem kellene másképp gondolkodnia, mint bármelyikünknek. De azt nem mondhatja, 110% lesz az adó. Mit csinál ilyenkor egy vállalkozó? Bocsi, kedves Állam, nem is kerestem én ennyit. Szedjenek NORMÁLIS közterheket, a befolyt pénzt költsék el korrupció nélkül és okosan. Ahogy egy cég. Ahogy egy jó háziasszony. Az elején azt kérdezted, hogyan kezdtem blogolni. Hát így. Most neked elmondtam valamit, ami simán megérne egy posztot.

M. ü.: Igen, részemről készül is. Reálisan, nem utópisztikusan tekintve az állam mit léphetne a felvetéseidre?

J. A.: Jogos kérdés és van rá normális válaszom. A kommunikációjuk változhatna, az irányunkban mutatott bizalmuk. Beláthatnák, hogy lehetséges velünk normálisan, felnőtt emberként beszélni. Ez a tervünk. Ezért lenne jó. Így kellene megvalósítani. Álljanak velünk szóba. Ilyesmi. Nem kell nekünk a rizsa. Most már elhihetnék, hogy a legtöbb ember nem hülye, nem csaló. És ha bennünket arra kérnének a terhek csökkentése feltételeként, hogy tegyünk KÖZÖSEN az adómorál javulásáéért, akkor SOKKAL több emberre számíthatnának, mint hitték, mint hittem.

M. ü.: Az írásod mégiscsak blogposzt elsősorban, vagyis a közege meghatározó. Közösségi vonalon mi volt a legtöbb, amire számítottál? Mi az ideális eredmény?

J. A.: Nem volt kalkulációm, mit fogok elérni. Arra számítottam, hogy úgy megy minden tovább, ahogy addig. Forgalmasabb napokon pár száz látogató. Facebookon fent sem voltam. Nem is akartam. Gondolhatod, hogy meglepődtem, amikor bezuhant néhány tízezer lájk, és tele lett velem a sajtó. Ez milliárdszor több, mint amire számítottam.

M. ü.: Hogy tetszett Berényi Konrád értékelése, illetve a modoros bejegyzés?

J. A.: Konrád szerintem többet foglalkozhatott volna a dolog marketing-, média- és kommunikációs vonatkozásaival, de amúgy semmi bajom vele. Modorosékat azóta olvasom és imádom, amióta vannak. Megtiszteltetés, hogy szájukra vettek.

M. ü.: Hogyan változott a közösségi médiához való viszonyod az elmúlt tíz nap alapján?

J. A.: Kellemes csalódás volt, hogy a Facebookon összesen egy embert kellett kitiltanom, már 1873 tagból. Teljesen más, mint a blogkommentek világa, ami nagyon elvadult. A közösségi médiát, azt hiszem, elég jól értem, és a viszonyom nem sokat változott hozzá. Újdonság az, hogy most már van egy jakabandor-közösség is a fácsén, amely az én dolgom.

M. ü.: Egyébként netfüggő vagy?

J. A.: Egyébként nem, most igen.

M. ü.: Mi jelenleg a legnagyobb vágyad? Lehet anyagi is.

J. A.: Andor király jó király, a népét szereti és a népe is szereti őt. Forintban 240 000 000 000 000. A viccet félretéve huszonéves koromig érdekelt, ami megszerezhető. Ma sem vagyok hippi, de a tárgyak nem érdekelnek. A jókat szeretem, de nem jövök nagyon izgalomba értük. Ez a blogolás most kurvára bejön, ha meg nem lesz, több időm jut majd az olvasásra, amit szintén nagyon szeretek. Ezen kívül a legjobban semmit tenni imádok. A nyaralást már megejtettük. Nem is baj, hogy nem parádézott annyira az idő. Tök jó élet volt.

20 komment

Címkék: web2.0 blogger blogoszféra ted blogterju jakab andor

A bejegyzés trackback címe:

https://meztelenuzenet.blog.hu/api/trackback/id/tr213137352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leone_510 2011.08.10. 16:32:05

Én csak egy pici hibát találok benne, hogy 20%-os nyereségű vállalkozás akkor lesz sikeres ha nagyobb tételben ad el vagy szolgáltat. Az én vállalkozásom 40-100%-ot tesz a beszerzett termékekre és így meg lehet élni. De ha csak pl. csak kettő terméket adnék el egy hónapban akkor ezzel a haszonnal is felkopna az állam. De 20%-al "kevés" szolgáltatást eladni törvényszerűen bukta.

Pernahajder Viktor 2011.08.10. 17:26:00

Addig nyújtózzunk amíg a takaró ér, ugye?!
Akkor miért határozom meg, hogy x összegnél kevesebbet nem vagyok hajlandó kifizetni? Lehet lenne 12 olyan ember aki nettó 150-nek is nagyon örülne és tök lelkiismeretesen dolgozna érte a mai körülmények között. Ehelyett?

orvlat 2011.08.10. 17:47:50

Netes médiacég! Online marketingügynökség!! Sok-sok brénsztorminggal meg mítinggel meg prezivel! Ilyenből még 100-at, 1000-et, ez menti meg a világgazdaságot! Igazi értékteremtő vállalkozás!

Karipapa01 2011.08.10. 17:55:27

Tisztelt Jakab Andor! Csak gratulálni tudok a "vitaindító" posztért. Nem a számítások pontosságáért, vagy az államnak adott ötletekért, hanem azért, mert sikerült pontosan a pocsolya közepébe dobni a követ és ezzel teljes mértékben felkeverni az állóvizet. A rengeteg kommentet olvasva ami nekem legfőbbképpen lejött: mekkora a beleérzőképessége a munkáltatónak a munkavállalóval szemben és fordítva. Voltak igen szélsőséges, sokszor durva kommentek, amik a beleérzőképesség teljes hiányára utalnak mindkét részről, pedig a legfontosabb a mai gazdasági helyzetben az összefogás lenne a túlélés érdekében. Vállalkozók-munkavállalók! csak úgy tudunk kiszabadulni a satuból, ha egymás érdekeit is szem előtt tartjuk, nem pedig az önzéssel és az ellenségeskedéssel foglalkozunk. Ha ezt meg tudjuk oldani, együttesen még a kormányzatot is rá tudjuk bírni egy pozitívabb szemléletre, és arra, hogy lazítson az igazságtalan és a gazdasági növekedést visszaszorító pénzprésen. Ez a poszt szerintem erről szól és ha valóban így van én is lájkolom.

hehe64 (törölt) 2011.08.10. 18:34:55

Nem kell csodálkozni a jakabandorokon.
Mióta világ a világ, bizonyos profitszint felett ki kell kényszeríteni a profit megosztását, különben elfogy a vásárlóerő, és jön a válság.

Nahát!
Hiszen most is éppen válság van!
Lehet hogy nő a profit, a munkaidő, és csökkennek a bérek?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.08.10. 18:53:04

@orvlat: szia orvlat,
a hozzászólásoddal Magyarország talán legsikeresebb netes médiacég szolgáltatásait vetted igénybe. Ha nem létezne ez a médiacég (és más pár tucat, amely a regedet is lehetővé tette), akkor vajon hol osztanád azt a temérdek eszed?

EvilHedgehog 2011.08.10. 19:02:56

@Réka ‎: Szerintem a .Com 2.0 lufifújókra gondolt...

Karipapa01 2011.08.10. 19:13:08

@orvlat:"Netes médiacég!... Igazi értékteremtő vállalkozás!"
Mi az ami értékteremtő? Színház? Mozi? Nőgyógyász? Tömegközlekedés? Lángossütő? Addig amíg az embereknek szükségük van rá, van "piaca", addig működik. Ha nem kell, úgyis behal, kár beszélni róla. Butaságot kommenteltél!

fkarpati 2011.08.10. 19:16:22

Igazi, 238. marketing-asszisztensi duma. A stílusból ítélve talán már borotválkozó korszakba lépett.

EZ az ember egy igazi szájkaratés. Mindig mindenről tudja a frankót és természetesen mindig jobban!

Nem csinált céget, nem adott munkát senkinek és nem is keresett vele egy fillért sem.

Online médiacég? HA-HA
És tényleg azt gondolja, hogy a szaros laptopja mellől megváltja a világot?

A szemetes ember több tiszteletet érdemel, amelyik eltünteti az ilyen műmájerek után a mocskot.

pázsitzebra 2011.08.10. 19:27:29

Mivel én beszélgettem vele, ez talán valamelyest felhatalmaz arra, hogy értelmezzem a szavait. A netes médiacég egy absztrakt példa volt. Valami korunkra jellemzőt akart mondani. Ha kétszázharminc évvel ezelőtt készül ez az interjú, talán lámpaoltogató géemkát mond. Azt érzékeltette, hogy megállná a helyét jelen körülmények között. Amivel változtatni akar, és még az is lehet, hogy fog, az a posztja maga. Nem egy fiktív online marketingvállalat. Az csak szín a palettán. De ő maga elég jól fest ezzel a palettával, lássuk be.

portugéza 2011.08.10. 19:37:16

Kellett már egy ilyen poszt, mint Andoré. A média, a netes is a szó legtágabb és nemzetközi értelmében alapvetően baloldali. A kisvállalkozók szempontjai eddig nem jelentek meg.

Eddig mindenki legyintett a kkv-sok "ha minden adót befizetnék, tönkremennék" panaszára. Most itt vannak a számok, az meg egy szerencsétlen dolog, hogy pont egy 2007-es Deloitte táblázatot guglizott ki és nem feccölt energiát a legfrissebb adatok összegereblyézésére. Ez az egy táblázat miatt sokan hiteltelennek és manipulatívnak tartják az egész írást, pedig a többi számítás alapvetően korrekt.

Sokan legalább most szembesültek azzal, hogy ha x forint nettó fizetést kapnak kézhez, akkor mindösszesen 2x forint közterhet fizetnek be, ők alkalmazottak és a munkaadójuk KÖZÖSEN. A politika viszont a megosztásban érdekelt, hogy ne fogjanak össze az emberek és kérdezzék meg, hová kerül mondjuk egy 200E nettó fizetés után befizetett kb. ugyanennyi közteher??? Hová? Minden hónapban...

portugéza 2011.08.10. 19:39:11

@portugéza: bocs, x nettó mindösszesen 2x be kerül a munkaadónak

fkarpati 2011.08.10. 19:41:37

@pázsitzebra:
Hát ezt mondom én is.
Tud okosakat mondani-írni, de igazán semmit nem csinál.

Korunkra, de inkább a ti korotokra jellemző, hogy mindegy, csak dogozni ne kelljen.
A munka nem trandi!
Éljen minden marketingkommunikációshrprinformatikusseniorjunior manager.

Karipapa01 2011.08.10. 19:48:58

@fkarpati: "Tud okosakat mondani-írni, de igazán semmit nem csinál.'
De! Csinál, hiszen te is kommentelted!

pázsitzebra 2011.08.10. 20:08:23

@fkarpati, nem tudom, kit értesz "ti" alatt, én gyerekkorom óta dolgozom. Tervem, hogy ennél maradok, amíg győzöm. A posztban sokminden indikálja, hogyan lenne több lendülete, motivációja, hite bárkinek a munkához ma Magyarországon. Ezen a bloggeren rengetegen számonkérik, hogy nem tesz, csak dumál. Hát tenni mindenki csak maga tud az életéért. De szerintem a megszólalása egyfajta polgári engedetlenségnek ritka okos, csiszolt példája. Én bírom az ilyesmit.

ritmikus csimpifon 2011.08.10. 20:22:26

@fkarpati:
Te se csinálsz semmit, csak itt jártatod a szád.
Ilyen hülyeséget hogy lehet mondani? Ezt a dumát bárkire rá tudod húzni.

orvlat 2011.08.11. 06:49:42

@Réka ‎: Hello, akkor nézzél már körül a legsikeresebb v. akármelyik netes médiacég hírei között. A fenti hívószavakkal kiválóan jellemezhető gazdaság épp most rugaszkodik el a földtől, hogy sztratoszférai magasságokba emelkedjen...kb. az egész "nyugaton".

pázsitzebra 2011.08.26. 17:08:39

Elnézést, fáradtságból ráklikkeltem arra, hogy kimoderáljam a Jakab Andor blog szerzőjének hozzászólását. Most visszateszem:

"Jó sok hülyeséget összehordtatok itt, tisztelet a kivételnek. Alig vagytok képesek legalább minimálisan elhinni, hogy amit írtam, úgy igaz, ahogy van."
süti beállítások módosítása