Na most van az, hogy kurálunk. Tibi bácsi fénykorát idéző szimpátiával küldöm ezt az infógrafikát minden kedves közösségi médiával barátkozó, flörtölő, szerelmeskedő vagy házasuló júzernek. Időről időre, és egyre szűkebb ez az intervallum, jó vetni egy pillantást a számokra, hogyan is állunk. A 2010-es térkép tele volt humorral, de bizonyos részleteiben máris súlyosan múlt időnek számít: szerepel rajta "a Google Buzz épp emelkedő" szigete, és természetesen nyoma sincs a Plusnak.
Az alábbi grafika néhány highlightja:
- A kor nem számít. Ez a legfontosabb stat. Minden csoportban ugrásszerű a növekedés 2005 ősze óta. Hát ennek tükrében különös melankólia vegyül annak viccességébe, amikor egy high-end étterem, könyvesbolt-hálózat, luxusszálloda illetékese úgy nyilatkozik, az ő célcsoportja nincs fent Facebookon.
- A Facebook korántsem minden, de agórának a legfontosabb. Tényleg itt érdemes mindent megemlíteni, ezáltal potenciálisan napi sok százmillió egyéni látogatóhoz gyűrűzhet el, amit mondunk.
- A közösségi média megkerülhetetlen a HR-ben. Minden második munkáltató használja a social platformokat, amikor új alkalmazottat vesz fel.
- A Facebook a világ harmadik legnagyobb országa. Ebből a mondatból legkésőbb tavaly kiveszett a hasonlat. A kék site tényleg felkerült a térképre.
- Márpedig a márkáknak szükségük van saját blogra. Még mindig egyenletes ütemben növekszik azon cégek száma, amelyek felismerték ennek jelentőségét. Boldogan blogolnak, és jót tesz nekik.
- Érdekességek: Brazília Orkut-nagyhatalom, Kínában egyáltalán nem foglalkoznak a Facebookkal, Oroszországban a Vkontakte nevű közösségi site tarol, náluk a listán a Facebook a harmadik az Odnoklassnikit követően. Az utóbbiról nem tudom pontosan, micsoda, de nyolc év fájdalmasan ködbehullott orosztanulás alapján osztálytárskeresőnek tippelem.
Szóval itt és így állunk momentán. A trendeket éppenséggel lehet firtatni, de kalkuláljuk bele, hogy a közösségi médiában leginkább az okoz meglepetést, ha valami nem meglepő.