Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2011.09.29.
08:46

Írta: pázsitzebra

A játék öröme


Fotó: Sárosi Zoltán

Kitzinger Szonja – Otthon, édes, DiVino borbár és megannyi más

Második generációs blogger, újságírói múlttal. Már lebegett a szeme előtt néhány példa és modell, már nyitott szemmel sétált bele a webkettő kétirányú utcájába, már pontosan tudta, hogy ezt akarja csinálni. De mindent saját maga tapasztalt ki. A social media tömegerejére támaszkodva kísérletezik új meg új közösségi helyzetekkel, jelenségekkel. Legújabb gyermeke háromdimenziós: Szonja felel a nyár abszolút pesti sztárja, a DiVino közösségi kommunikációjáért. Ez a jócskán webkettes borbár már nyitás előtt naponta csacsogott hozzánk a Facebookon, és ide tartozik a juniborászok közös blogja is.

Meztelen üzenet: Azért ez új helyzet, azt hiszem. Űzted a már megszokottnak mondható mesterségedet, írtad a nem is tudom, hányadik blogodat, amikor egyszer csak valami nagyon gyakorlatiasba váltott ez a munka. Hány közösségi felületed is van?

Kitzinger Szonja: Sok. Az Otthon, édes a zászlóshajó, a Szomszéd kertje kertészkedős blog, a Hegyvidéki napló a budai élet nagyszerűségét élteti főként tizenkettedik kerületi fókusszal, és ott van a Púderes macska, a momentán stagnáló csajblogom.

M. ü.: Ez az első olyan munkád, amelyet fel is lehet keresni. Milyen érzés?

K. Sz.: Kétségkívül más, mint eddig, ez itt nagyon látványos eredmény, de nagyon sok energiám is fekszik benne. Blogolás közben megtanultam a Facebookot. Képzeld, nemrég ülte második születésnapját az Otthon, édes, és elfeledkeztem róla. Amikor belevágtam, hónapokig minden reggel az volt az első dolgom, hogy csekkoljam a statisztikát, kik térnek vissza, nők vagy férfiak, melyik korosztály… Az egyéves születésnapra óriási bulit akartam felhúzni. Óriási nem, de buli lett, a második viszont eltelt úgy, hogy szóvá sem tettem. Kiment a fejemből. Kicsit hihetetlen… bár az igaz, hogy az elmondottak mellett van három papíralapú, kézzel fogható print újságom, amelyeket a Sanoma Media Budapest lapkiadó égisze alatt főszerkesztek. Ez a Napos oldalak, a Libri magazinja,  a Fundamenta Otthonok és Megoldások magazinja és a Vodafone  lapja, a Fotelból Szelektorrá keresztelt újság. Amit a webkettőről tudok, javarészt a főblogomon keresztül tanultam meg. Nagyon sokan kérdeznek, adjak tippeket, hogy lehet úgy posztolni, hogy  lájk-és hozzászóláseső legyen az eredménye. Szerinted ez tanulható?

Egy része igen, de valóban létezik valamiféle webkettes érzék. Az az alapja.

K. Sz.: Igen, az első az érzék. És vannak fogások. Olyan apróságok, mint hogy a Facebookon nincs poszt kép nélkül. Aztán ott az animáció, folyamatosan mozgásban kell tartani a közösséget játékokkal, programok meghirdetésével, a hely hypeolásával. A DiVino kommunikációját a nullából kezdtem, csak a Facebookot használtam. Márciusban vágtam bele. Mire május 27-én megnyitotta kapuit, ezer tagot számlált a csoport anélkül, hogy lájkokat vásároltam volna. Ennek nem vagyok híve.

M. ü.: Bevontad az ismerőseidet?

K. Sz.: A legelején igen, de ez őrülten bizalmi kérdés, facebookos ügyködésre kérni a saját haverjaidat. Mostanra ráadásul nem is könnyű, inflálódtak a lájkok. Szóval ki kellett találnom, hogy lehet jó Facebook oldalt felépíteni. Azt lovagoltam meg, hogy mi, emberek szeretünk kukkolni. Ebben az épületben az utóbbi években mindig éttermek működtek. A Katedrál, aztán a Flores. A DiVinóhoz kitaláltam, hogy a Facebookon a bontást fogom posztolni lépésről lépésre, folytatásos képregényben, ahogy szétverik a helyet és ahogy ez átfordul felújításba, megépülnek a pultok, a bútorok, színt kap a fal, telnek a borhűtők, jön az asztalos és begyógyítja a kirakatpolcot. Valóságshow volt, nyílt kampány, kezdettől lehetett tudni, mi lesz a neve és hol épül. Közben naponta csepegtettem infót a juniborászokról, megtanultam, kik ők, megismertettem őket az emberekkel. És kitaláltam, hogy a borpecsét, tehát a folt a terítőn, lehet jó dolog is, erre alapoztam a borpecsét játékunkat . Minden reggel feltettem egy kérdést egy borászról, egy konkrét kiadásról, a leggyorsabb válaszoló kapta az aznapi pecsétet, a nyitásig legtöbb pecsétet gyűjtó annyi pohár bort ihatott meg a megnyitó napján, ahány pecsétet szerzett. Imádták. Okosnak lenni egy elit közösség előtt mindig jó érzés.

M. ü.: Ez adminisztrációban is szép tétel.

K. Sz.: A játékot hét pecséttel nyerte meg valaki. Amikor eljött a nyereményéért, elmondta, nagyon sokat adott neki az a néhány hét. Amikor megneszeltem, hogy mindig ugyanaz a lány kapja a pecsétet, változtattam a stratégián. Hajnalban tettem ki a kérdést, ezért ez a lány elkezdett korábban kelni. Attól kezdve időben beért a munkahelyére, új szokásokat vett fel, képezte magát – írta meg hálálkodó levelében  Ma imádja a DiVinót és törzsvendég. Az IRL találkozásra hat barátját hozta magával, igazságosan megosztoztak a hét pohár boron.

M. ü.: Korábban is boros voltál?

K. Sz.: Olykor találkoztunk, de eszembe sem jutott volna otthon csak úgy felpattintani egy üveget. Azáltal képeztem ki magam, hogy a DiVino közösségi menedzsere, vagy, ha úgy tetszik, élménykommunikátora lettem.

M. ü.: Te mikor jöttél rá arra, mekkora erő rejlik a blogolásban?

K. Sz.: Maga a lakberendezés témája érdekelt szenvedélyesen. Rendszeresen írtam az Elle dekorba, szívesen lettem volna az Otthon magazin főszerkesztője. Mondhatni dacból hoztam létre az Otthon, édest 2009. június 8-án. Az akkori barátom teljesen mellettem állt ebben, ő mondta ki először, hogy meg tudom mutatni, milyen jó vagyok benne. Biztatott, erőt adott és a technikai háttérrel is megismertetett, mert a hozzá nem értőnek nem mindig egyszerű az első találkozás a blogmotorral. Közben láttam, hogy hanyatlani kezd a printmédia, ismerkedtem magyar blogokkal, Mautner Zsófitól rengeteget tanultam csak azáltal, hogy olvastam. Abból, ahogy az embereket megszólítja. Valamint feltűnt, hogy az index blogketrece iszonyatos látogatószámokat tud produkálni. Tudtam, a címlapra kikerülni menő dolog. Amikor ez velem először megtörtént, percről percre pörgött fel a számláló a szemem láttára, és bevallom, nagyon tetszett.

M. ü.: Mint amikor Sarah Doukas felfedezi a tizennégy éves Kate Mosst a reptéren.

K. Sz.: Kisebb csoda kell hozzá, hogy kiválasszanak. De úgy nézem, az index blogketrecének szerkesztői is hálásak a jó tartalomért. Noha Dunát lehet rekeszteni a blogokkal, kevés az igazán minőségi. Ha megszeretnek egyet, számítanak rá, megbecsülik, tudják, hogy nem fognak vele lukra futni. Kitanultam, mik a hívószavak, hogyan kell címet adni, milyen témákra ugranak az emberek, melyek a hálás vitatémák, mi hoz óriási látogatószámot. Megtanultam időzíteni. Így is, úgy is bemutattam volna az REM énekesének lakását, príma kis loft New Yorkban, de én mégis a melegfelvonulás napjára időzítettem a bejegyzést. Az volt a címe, Melegek ha otthon maradnak. Tetszik, nem tetszik: ez hatalmas számokat hozott. Aztán sokszor együttműködtem más bloggerekkel, hagytam hatni a közösségi média saját erejét. Akcióztam és növögettem. Ma már meg sem nézem a statisztikát. Az Otthon, édes önjáró lett. Ha nem írok egy-két napig bejegyzést, akkor is jönnek új fanok, akkor is szeretik. Kiszámíthatóan posztolok, gyönyörű képeket rakok be, rengeteg saját anyagom van, és beengedem a személyes történeteket. Ennyi a titok, azt hiszem.

M. ü.: Kezdetben hogyan illesztetted be a napodba? Mégiscsak munkaórákat vesz el.

K. Sz.: Kezdetben hobbi volt. Akkoriban két órába telt megírnom egy posztot, ma húsz perc. Biztosan tudtam, előbb-utóbb jelentkezik egy támogató. Láttam benne ezt az üzleti modellt. Egy idő után dőltek az apró ajánlatok, nem nagyon engedtem be ezeket, meg akartam várni a nagy hirdetőt. Minél több cég akar hasznot húzni a blogból, annál inkább elvész a játék vagyis a blogírás öröme, ami elvileg hobbinak indult. Én felépítem a saját világomat, kirakom a homokozóvödreimet, ők ráragasztják a márkacímkét a kislapátomra, cserébe pedig követelnek. Ettől elveszne a szenvedély. Vagy büszke vagyok és éhenhalok, vagy elfogadom. Én a kettő között lavíroztam, ameddig tudtam, és vártam. Végül ez megtérült, nagy szerencsém volt a Samsunggal. Olyan közönséget szólított meg jóideig rajtam keresztül, amelyet egyébként nem érne el. Heti egyet posztoltam az okostelefonról a lakberendezés kontextusában. Nem volt kellemetlen, nem kell szégyellnem, tudtam vállalni a légkörét.

M. ü.: Hogyan ébredt rá arra huszonhat borász, hogy nekik közös egyesület kell?

K. Sz.: A borfesztiválokra egyre inkább fiatalok járnak, ám ők hiába szeretnének többet megtudni a borokról, ha nincs lehetőségük értő borászokkal értő módon beszélgetni. A nagy, híres borászok ugyanis elfáradtak, nem járnak már el ilyen fórumokra. De ott vannak a gyerekeik, ifjabb Árvay, ifjabb Gere, ifjabb Szepsy. Ők nagy örömmel kommunikálnak bárkivel a nagy borokról épp úgy, mint a saját generációjuk terméséről. A fiatalok ráadásul egyesületet hoztak létre Junibor néven, tulajdonképpen a 27 juniborász erejére alapozva hoztuk létre a DiVino Borbárt, ahol csak a juniborászok, illetve családtagjaik borait forgalmazzuk. Magában a DiVinóban egy Gere Kopárt épp úgy megtalálsz, mint az egri Bolyki Jani borát. Ha bejössz hozzánk,  kimondottan fiatalos, trendi enteriőrrel találkozol. A belterek Sütő Kata és László munkáját munkáját dicsérik. A házaspár gondolkodott, nézelődött, megnézte, mi a trend ma a világban borbár ügyben, fejben összemixelték a látottakat, végül felbugyogott belőlük egy sajátos megoldás, a fekete falakat nyers fenyővel és betonnal kombinálták, ezek pedig elég jól mutatnak egymás mellett.

M. ü.: Igen, tudod, milyen? Válságminimál.

K. Sz.: Itt konkrét értelemben még asztal sincs, nem is lehet asztalt foglalni éppen ezért. Lehet viszont jönni-menni, mozgásban van a hely, ez pedig az ismerkedés szempontjából különösen előnyös. Átülsz, becsatlakozol, kimész a Bazilikával szembeni könyöklőkhöz pöfékelni, majd visszamész. Az egész Szent István tér tulajdonképpen a DiVino terasza. Többek közt ezért állnak egymásnak olyan jól a social mediával. Ha a Facebookon jelen vagy és nem használod a hagyományos médiát, akkor is minden este telt ház van. Persze nem bánom, ha olyan neves lapok azért írnak rólunk, mint az Elle, a Gusto, a Marie Claire, az Octogon és sorolhatnám.

M. ü.: Készültök még játékra?

K. Sz.: Nagyon is. A következő fázis a borútlevél. Ha bejössz ide, és komolyan mérlegelni kezded, mit igyál, szinte rádszakad a rengeteg tétel. Ez a játék segít választani. Az útlevél megfogható, fizikai tárgy lesz, lapozható és csinos, minden magyar borrégió szerepel majd benne, ahonnan bort forgalmazunk. Minden tétel után kapsz egy pecsétet. Ha úgymond leittál egy régiót, büszkén mutogathatod a barátaidnak, hogy kiismerted. Egy kitűzött dátumig száz tételt kell elfogyasztanod, ez esetben elmondhatod, hogy egy ültödben végigutaztad a hazádat, mármint a borok segítségével. Úti- és ízélménynek is kiváló.

M. ü.: Fantasztikusan pörög a hely.

K. Sz.: Szerdán olyan teltház volt, hogy a Bazilika lépcsőjéről szedegettük össze a kollégáimmal a poharakat.

M. ü.: Szerdán?

K. Sz.: Isten tudja. Talán a szerda az új csütörtök. Jó volna, ha elterjedne, hogy nem ciki munka után egy pohár borral oldani a feszültséget, amolyan mediterrán módra. Jó lenne, ha megszületne ez a felismerés. Nekem már megvan, de tettem egy másikat is, miszerint a Szent István tér  az új Liszt Ferenc tér. Szeretem azért is. Miklós Csabi juniborásszal, a hely arcával gyakran kikönyöklünk az asztalokhoz, és nézzük a teret. A Bazilika egy olasz mágnes, jönnek a hívők, a turisták leány-  és legénybúcsúk esküvők, keresztelők zajlanak. Olykor pedig kicsit távolabb, egyedül kiülök a padra és figyelek. Olasz térben magyar történetek peregnek a szemem előtt és állíthatom, jobb, mint a legtöbb egész estés mozi.

Szólj hozzá!

Címkék: blogger közösségi média otthon édes blogterju mautner zsofi chili es vanilia divino borbár kitzinger szonja

A bejegyzés trackback címe:

https://meztelenuzenet.blog.hu/api/trackback/id/tr863238106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása