2012.12.31.
10:05

Írta: pázsitzebra

Atyaisten, de unom

Amióta sikeresen beült a fejekbe a félreértés, hogy a social a varázsszó, amelytől mínusz egynyi munkával dőlni fog a plusz ezerszáz haszon, mindazok, akik beérik ezzel a nagyszerű hírrel, mohóságukban már 2035-ös eredményeiken dörzsölik a tenyerüket, ehhez olyan felkészültséggel és invesztív merészséggel, amelyet még suttogva sem érdemes datálni. A legtöbb ügyfélhalászó prezentáció még mindig tele van sírnivalóan naiv elemekkel. Ezek azt hivatottak elmagyarázni, hogy a Facebook most a bazi nagy dolog. Permetezi a buzzwordöket, külön kérésre biztosan olajozottan el is magyarázná, melyik mit jelent.

Ám az úgynevezett szakirodalomhoz képest ez mind könnyű pesti sértés marad.

Így használják a celebek a Facebookot. Jézusmária, hogyan? Hadd szaggatom miszlikre a monitort menten!

Tudj meg még több érdekességet a Google rejtelmeiről! Jó.

Luxusmárkák a YouTube-on. Úgy értitek, igaziak???

Hogyan növeld marketingbevételeidet a social media segítségével? Pillanat, előbb fellocsolom magam, mert sajnos van egy ilyen rossz beidegződésem, a hihetetlenül eredeti gondolatok kibaszott frappáns megfogalmazásától kiskorom óta placcs, elterülök a konyhakövön.

A helyzet halálkomoly. Halálkomolyan ez a szint. 2012-ben halálkomolyan le lehet még írni magyarul a legbanálisabb evidenciákat, a legfülsértőbb webkettes közhelyeket. Portálokat, webes szemináriumokat, illetve IRL szemináriumokat, sőt konferenciákat lehet szervezni rá. Az egyetlen feltétel: ááááááááá, tátsd szépen nagyra, úgy. Jól csinálod, ügyes vagy, kapsz is mindjárt egy szép badget a profilképedre, az árát majd külön megszámítjuk okosba, és most!, ráadásul!, AKICÓ, CSAK NEKED!, ha követed fantasztikus TIPP!-jeinket, hamarosan meglátod, fú, na majd csak figyelj. Egyébként meg vennél cipőt a gyerekednek, befizetnéd a villanyszámlát? Mi mondunk jobbat. Azt a zsét speciel mi is tudnánk használni. Gyere el a Következő Össze Szedett Szemináriumra is a Facebook-ról és add Nekünk a Lét, mi így írunk magyarul. Aztán ne felejts ám el szólni a haveroknak is, hogy lájkolják az oldalunkat. Mert szerintünk a lájk. Az valami kurvajó. És eszméletlenül modern.

 

 

http://nextwave.hu/blog/temaindito-social-business/

18 komment

Címkék: web2.0 újmédia facebook bullshit

A bejegyzés trackback címe:

http://meztelenuzenet.blog.hu/api/trackback/id/tr594474309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

cukorrépa 2012.12.31. 13:40:16

zebra, ha jól értem, azt akartad mondani, hogy a webkettizmus egy túlhájpolt, buzzword-dobáló idiotizmus.
messzemenően egyetértek.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.31. 14:19:12

Amikor öltönyös "webszakemberek" tartanak kurzusokat mímelt angol kiejtéssel az "ún. lájk - vö. felfele mutató hüvelykujj" hasznosságáról, kétórás bevezetővel a közösségi "szájtok" jelntőségéről.

Ugyanezek az emberek két-három éve még SEO-s "menedzserek" voltak, PowerPointos "prezikben" HTML-kódokat villantva, lézerceruzával jelölve a példát az általa "megdoktorált" "Kovács & Tsa." pékség weboldalán.

ggaborx 2012.12.31. 15:38:11

Na de akkor most kinek higgyünk? A megmondóemberek mindig megmondják, aztán van aki ennek hisz, van aki meg annak. Ugyanakkor klisé buzzword (trendi legyen) hátán, mert a tanítók a tananyagot adják. A valódi kreativitás helyett vannak kreatívok, meg marketing zsenik akik mindig tudják, hogy mi kell a vevőknek - akár ferrárit vagy csak cipőt szeretne. Tudják, hiszen ez a munkájuk, megtanulták a leckét, elvégezték a tanfolyamot meg az elemzést.

Azért nagyon szép világban élünk, ahol vagyonakat lehet megalapozni ilyenekkel:

- Az internet a mai gazdasági világ kiemelkedő platformja, ahol mindenki ott van aki számítani akar.
- A webkettes marketingeszközök a szósöl netvörking erejét kihasználva eddig nem látott volumenben gyarapítják a portfóliót.
- A virtuális világ egy új, hatalmas piac, ahol kulcsszerepe van a kulcsszavas keresések első 3 találatában való megjelenésnek, melyet a kíváló seó eszköztár hatékony kihasználásának professzionális módjával tudunk elérni.
- A mobil platform robbánásszerű elterjedése várható a következő évben, ezért erre alapozva kíváló, új üzleti lehetőségek nyílnak meg azoknak, akik nem tétováznak és bele mernek vágni a következő aranybánya kitermelésébe.
- továbbá, stb, előadás, konferencia, platform, web2..

Hiányolom a valódi újdonságokat már egy ideje. Nincs semmi említésre méltó fejlesztés, újszerű szolgáltatás. Az nem ér, hogy a különböző jól ismert dolgokról húzunk le egy új bőrt. Nem kell szakmai facebook, nem kell egy új twitter, nem kell új mivanakörnyéken mobil alkalmazás, vagy egy új receptkönyv androidra.

Tényleg elértük az internet/mobil világ szolgáltatásainak maximumát? Tényleg nincs több olyan terület, amely valódi újdonságot jelenthet? Nincs több fantázia és kreativitás?

Igen nagyot csalódtam a magát a magyar startup közösség alapjának tekintő szervezetben és holdudvarában, illetve a különböző szatelit lehúzós magáncégében nem is olyan régen. Ezek sem adnak semmit, de tartják a markukat rendesen.

Szóval unalom. Igen.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2012.12.31. 16:02:59

A webkettő már lerágott csont. Aki ma pénzt akar keresni az a webhármat nyomja. Ha még nem tudod mi is az, írj üzenetet számomra és 50% kedvezménnyel vehetsz részt a webhárom rejtelmeibe bevezető konferenciámra. Ha hozol még öt személyt, akkor ingyen lesz számodra a részvétel és egy dedikált lájkot nyomok neked ajax-szal. :)

Fotósképző · http://www.fotoskepzo.hu 2012.12.31. 17:39:57

Egyetértek a posztolóval. Kapok én is egy rakás hírlevelet a mai webkettes észosztóktól, csak idén több százezer forintot elkölthettem volna náluk a sok okosságaikra, de még egy fillért sem adtam nekik. Az ok egyszerű: nem tudtak meggyőzni arról, hogy tényleg megéri akár pár ezer forintot is költenem pdf-es anyagokra. Ugyanis ezeknek csak 2 problémája van szerintem: egyrészt ugyanazt mondják mint régen, csak most éppen lilában (majd 2 hét múlva pirosban fogják), másrészt (pont ezen guruk működését figyelve és abból a következtetést levonva), nagyon úgy néz ki, hogy csupán azt tanítják, hogyan kell gyorsan _lehúzni_ valakit hamis ígéretekkel, anélkül hogy igazi értéket adnánk el nekik. Azaz csupán ideig óráig működő pénztermelő módszereket adnának el, amiket igazán csak keveseknek jön be, mert sokkal több és komolyabb munka van vele, mint ígérik.

Márpedig én értéket adok el, és ezt sok év múlva is büszkén, tisztességesen szeretném megtenni.

pázsitzebra 2012.12.31. 18:29:36

Magát a webkettőt nagyon sokféleképpen jó dolognak tartom, én itthon a valódi progresszt hiányolom. A természetes, rugalmas, használható szemléletet. Azért ilyen könnyű szakértőként villogni benne, mert kulcsparaméter az ingyenesség és a minden eddiginél szélesebb körű felhasználás. Pedig aki nem rak bele, az nem fog tudni kivenni belőle sem, ez sajnos túl régi igazság. Miért éppen itt nem működne. A nehézkes, nevetséges nyelvezet már csak tortadara a tejszínhabon.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.12.31. 20:10:22

Zebra, az igazi kérdés nem az, hogy kik csinálják rosszul, hanem hogy kik csinálják jól. Kókler, trendlovag mindig lesz. Azt viszont már sokkal nehezebb körülrajzolni, hogy kikre is érdemes tényleg figyelni. Én pl. pár éve olvasgatom Seth Godint, nem rossz, de valószínűleg van jobb is. Hol? Nemrég Kawasaki jó arc volt, Jobs halála után azonban megzuhant kissé. Szóval a sok hülye és lejárt lemez mellett érdekes lenne a progresszívokat, mint kontrasztot is felmutatni. Szerintem.

maythebetter · http://www.szuperakcio.hu 2012.12.31. 20:33:53

BUÉK Nektek :)
Ez a barom post tényleg arról szól, hogy akinek nem sikerült meglovagolni a hype-olt szart, azt nekiáll fikázni? Mert nekem nagyon úgy tűnik...

blash 2013.01.01. 00:24:14

a poszt az jo, de miert pont a weben ne viragozna a lehuzas?

Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2013.01.01. 00:56:34

Énnekem ezt nem volt türelmnem elovasni, de BUÉK

Bélabáttya (törölt) 2013.01.01. 05:16:33

Mi is unjuk. Meg az őket fikázókat is. És alig várjuk, hogy egy igazi guru végre megmondja a frankót, érdemben eligazítson minket ebben a bonyolult, átláthatatlan világban, eloszlassa a téveszméket, megmutassa az igazi, a hiteles forrásokat, mert így előbb-utóbb csak csapdába esünk, bedőlünk a lájkgyűjtőknek, a webkettes lehúzóknak, PowerPointos csalóknak, és a többi lehúzónak.
Segíts nekünk megkülönbeztetni az ocsút a tiszta búzától, magunktól nem megy, és a fenti írás is csak megrémíszt, de onkrét támpontt nem ad.

bean 2013.01.01. 07:50:57

@Bélabáttya van egy irtó nagy gáz: nincs frankó. Az Interneten sem terem a pénz, a kutyafáját. Az ember termel valamit amire az embereknek igénye van és az Internetet mint kapcsolattartó eszközt használja. Esetleg, adatok célszerű csoportosítását lehet árusítani, ha találsz olyat akinek arra van szüksége... frankó nincs.

dbeata 2013.01.01. 09:30:45

"Hogyan növeld marketingbevételeidet"

Emmegmi? Eddig azt hittem, hogy a marketing egy ráfordítás, randa szóval költség.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2013.01.01. 12:56:48

Azért sokat fejlődtünk az "Internet (Web, Word, stb.) for Dummies" könyvek óta. Az volt aztán a jó üzlet! Mindig volt, aki megvette, hazavitte, két oldal után a polcra rakta.
:-)

panyizsuzsi · http://www.panyizsuzsi.hu 2013.01.02. 10:51:22

@Chigavera: Szerintem aki jól csinálja az nem taníjta, hanem használja és abból keres pénzt!