Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2011.05.25.
16:27

Írta: pázsitzebra

Mi harminc? A Kuponvilág elképesztő sikersztorija

Szeretjük a magyar sikersztorikat. Nagyot dobban a szívünk a hologramra, a bűvös kockára, egy párizsi asztaltársaságban Bartók szörnyen kiejtett neve hallatán vagy Lugosi Béla szemfogai láttán. Ezzel szemben jogosan facsarodik össze, amikor a nagyvilág egy-egy eltalált pillanatára ráfelel a magyar változat munkatársa, nem túl eredeti módon.

De a nagyrutinból magyar rutin – ez igen. Ez reményre ad okot. Különösen ha egy egyelőre mindenhol viszonylag új jelenségről van szó.

Mindenki ismeri a Kuponvilágot? Aki még nem, az gyorsan nézzen utána. A történet, miként a nóta mondja, olyan szép, mint másik hét. Minden klappol, akár az álmokban, mindenki jól jár, tiszta holivud. Az a megvalósult mámor pezseg benne, amelynek mottójára ez a blog is épül. Megvennéd százért? Nem? És ha megszerezzük hetvenért? Akkor sem? És ha mi összegyűjtjük, ki kérne belőle még rajtad kívül, hogy mindannyian megkapjátok tízért? Aha, sejtettük.

Ennyi az üzleti modell. És mivel a közösségi platformok már csak olyanok, hogy egyik támogatja-felfuttatja-generálja a másikat, a számok igen sebesen félelmetesek bírnak lenni.

Németh Norbert, a Kuponvilág operatív igazgatója, elmondta, hogy korábban a Sanománál dolgozott, így betekintést nyert az egyik ismert aukciós oldal forgalmába – a Kuponvilág növekedése szinte rémisztő más tranzakciós site-okéhoz képest. Hát ezt el is tudjuk képzelni. Facebook: 90 000+, hírlevéllista: 330 000+, eladott kuponok száma: 80 000+, egyedi forgalom: HUF 240 millió+, és a legimpozánsabb számjegy nem is szerepel a közleményben: mintegy 300 millió forintot spóroltak meg a vásárlóiknak.

Érdekes, hogy a felhasználók egyharmada érzi úgy, a közösségi vásárlás hatására többet költ. Reflexgyanúm, hogy a helyes szó a gyakrabban, de persze nem vitatom a statisztikát, a kettő különben sem zárja ki egymást. A lényeg mindenesetre ebben foglalható össze: találjuk meg a lehető legolcsóbban, amire szükségünk van, olykor pedig próbáljunk ki olyasmit, ami kívül esik az égető igény kategórián. A Kuponvilág mindkettőt eredményesen virítja. Mivel az ajánlatok általában néhány napig ideig élnek, egy-egy SEO-találat inkább kereslet és kínálat szerencsés egybeesése, semmint a júzer trófeája, marketingstratégiájuk pull helyett jellemzően push – nyilván itt lép be a piaci gondolkodás szezonális logikája. Márpedig az eredményeikből az derül ki, nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy együtt rezdüljenek a piaccal. Tehát nem júliusban fogják kínálni az osztrák síparadicsom kuponjait.

Hősei mellett minden sikersztorinak megvan a maga néhány alulöltözött, csendes szereplője. Itt két halk szavú, szürke örömöt emelnénk ki a háttérből. Az egyik hogy a vásárlók 70%-a elégedett annyira egy-egy kuponvilág-akcióval, hogy visszatérne a kifejezetten a website közreműködésével megismert márkához később is, 17%-uk meg is tette ezt. A másik, hogy örvendetesen megdől a "Vásárlás? Úgy is mindig a nők..." kissé unalmas és kissé félrevezető lózungja: a vásárlók 48%-a férfi. És a bonbonmeggy a tejszínhabon: a Kuponvilág nem magyar találmány, de máris nemzetközi best practice-t teremtett néhány kreatív gesztusával. Például azzal, hogy egyes ajánlatai csak a Facebook csoportja tagjai számára elérhetőek.

Hungarian win-win! Ezt már szeretjük.

8 komment

Címkék: ecommerce win win közösségi vásárlás

A bejegyzés trackback címe:

https://meztelenuzenet.blog.hu/api/trackback/id/tr892931851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RPalkó 2011.05.26. 00:02:09

A probléma csak az, hogy a K.Világ egy cseppet sem magyar. Egy német multi amit Magyarországon egy pakisztáni csávó vezet (Shehryar Piracha, www.kuponvilag.hu/felhasznalasi-feltetelek 1.1 pont). Megnyugtatlak, a megkeresett pénzt véletlenül sem Magyarországon fogják elkölteni. Ezen kívül a PR-cikked tele van pontatlanságokkal.

pázsitzebra 2011.05.26. 08:50:10

Kedves Rpalkó, én is megnyugtatlak, az égvilágon senki nem kergetett pisztollyal, hogy írjak róluk, de még csak a hétvégi bevásárlást sem fogom elintézni az ingyenből, amennyit kaptam érte, így hát köze nincs a PR cikkhez. Őszintén szólva engem elég rég izgat a közösségi vásárlás mint közösségi téma, ezért elmentem a sajtótájukra, illetve elolvastam a diagramjaikat. Ha rosszul, sajnálom, ha ezért pontatlanságokat írtam le, köszönöm, hogy rámutatsz. Szeretek tanulni.

socialmediaqueen 2011.05.26. 09:53:42

1., Ebben a pillanatban a Kupon Világ foglalkoztatja a -közösségi oldalak közül- a legtöbb embert, szám szerint 46-ot Magyarországon és még folyamatosan nő. (bejelentett, adózott béreket fizet)
2,. Az a "pakisztáni csávó" egy belga állampolgár, aki rengeteg tudást, tapasztalatot hoz kicsiny hazánkba.
3., A forgalom nagy része vissza van forgatva és itthon költik el hirdetésekre egyéb aktivitásokra, amit semelyik másik cég nem csinál. (anyák napi rendezvény, sajtó reggeli, tökéletes nap kampány, stb...) A Kupon Világ nem csak egy közösségi vásárlói oldal, hanem a közösségi vásárlás szakértője, aki valós közösséget épít, közösségi élményt ad felhasználóinkat a kuponvásárláson túl.
4., A közösségi vásárlás egy izgalmas téma sok embert érdekel, ettől még butaság PR cikk megírásával vádolni a szerzőt.
5., Igen, én a Kupon Világ tagja vagyok és nagyon örülök, hogy megtapasztalhatom milyen egy nemzetközi start-up része lenni.

Szép napot mindenkinek! :)

onlinekata 2011.05.26. 10:44:20

Hát, ez az írás is csak egy újabb bizonyíték arra, hogy sok blogger beszop mindent amit egy cég eléjük tesz és eszükben sincs utánajárni.

A szerző azt állítja, hogy magyar sikersztoriról van szó ami a legnagyobb jóindulat mellet sem fedi a valóságot.

Arról nem is beszélve, hogy a piacon tényleg vannak magyar sikersztorik. Ilyen a veddvelem vagy a bonuszbrigad, ráadásul mindkettő a nullából indult magyar start-up, egyik sem egy 29 országban jelenlévő multi magyarországi kirendeltsége.

Külön gratulálok socialmediaqueen-nek, akinek az jelenti a nemzetközi start-up részének lenni, hogy a facebookos grafikonból kihagytak egy konkurenst aki 165.000 rajongóval rendelkezik. Ebből is látszik a cég korrekt tájékoztatása.

socialmediaqueen 2011.05.26. 12:07:40

Kedves onlinekata,
Az infografikát mi csináltuk, ez a saját magunk céljára készült, nem azért, hogy bemutassuk a konkurenciát ezért nem szerepel benne a konkurencia részletesen.
A Sajtótájékoztatón minden konkurens adatát prezentáltuk, közöttük az BB-t is. Az elemzés adatai mindenki számára elérhetőek. Hiszen minden információ kint van az egyes kuponos cégek oldalán. (eladott kupon, forgalom, ajánlatok száma) A sajtótájékoztatón azt is bemutattuk ki miben a legjobb. És bár való igaz a BB fb tábora nagyobb, a minősége viszont a KV-nak jobb (forrás: imedia pr analitika)
A KV érte el először a 100M forgalmat, a KV foglalkoztatja a legtöbb alkalmazottat, a KV-nek volt a legtöbb ajánlata és a KV adta el a legtöbb kupont. Ez tény.
Tény az is, hogy áprilisig a Napitipp forgalma- minimálisan ugyan, de- nagyobb volt.
Azt gondoljuk teljesen korrektül bemutattunk mindent, ha ott lettél volna Kata láthattad volna.
Viszont különböző vélemények mindig lesznek...

socialmediaqueen 2011.05.26. 12:10:30

U.I.:
A táblázat (socialbreakers) média kategóriát mutatja, ez is bármikor elérhető a socialbreakers oldalán. A növekedésünk dinamikáját hívatott megmutatni.

pázsitzebra 2011.05.26. 12:30:17

Később jutott eszembe, egyrészt a megspórolt forintok egészen biztosan szépen, magyarul csengenek, és nagyon sokat számítanak, másrészt az eszmei részben talán az a legfontosabb, hogy maga az elv bebizonyította, működik nálunk is. Sajnos annyira kevéssé jellemző a hosszútávú gondolkodás, a win-win stratégia alkalmazása, a "költök most, hogy később ne kelljen" helyzeti győzelme igenis győzelemnek számít. Én örülök neki, magamért és magamtól és sokunk miatt. Nem vagyok megvásárolva, annál inkább meggyőzve.

pázsitzebra 2011.05.31. 22:53:17

Na akkor update, és máskor is jöhetnek a témák, ezúton köszönöm: meztelenuzenet.blog.hu/2011/05/30/jossz_te_is_egy_magyar_startup_iranymutatoi
süti beállítások módosítása