Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2011.07.04.
08:46

Írta: pázsitzebra

Mi az a whitewalling?

Most körbenézhetnék fontoskodva, tegye fel a kezét, aki ismeri ezt a kifejezést. Féléves jelenségről beszélünk, az a social médiában emberöltő. Valahogy magyarul mégis keveset olvashatni róla. Okoskatörp-babérokat aratni nem túl közösségi mozdulat, én is egy Svájcban élő barátomnak köszönhetem az idevágó prezentációt – köszönöm is.

A whitewalling látszólag tiniügy, valójában fejtörés a márkáknak, ha minden jól megy. Ha szerepel a szótárukban az engagement. Arról van szó, amikor a felhasználó minden nyomát eltünteti a közösségi hálóról. A saját falára pakolt bejegyzéseken kívül valamennyi státuszposztot, fotót, taget, kommentet. Elérhetetlenné válik. Olyannyira vindikálja magának a teljes kontrollt, hogy offolván szuper logouttal él: átmenetileg megszünteti a profilját.

Mint tudjuk, a Facebookon elég visszajelentkezni, minden úgy marad, ahogy deaktiválván hagytuk. Így hát a kapcsoló ki-be helyett egyszeriben igen-nem lesz. Vagyis:

  • a felhasználót meg sem lehet találni, ha nincs online,
  • nincs mit visszakeresni, nincs felfejthető saját történelme, nem lehet bekapcsolni a csoportkommunikációba,
  • 100%-os kontrollt gyakorol a webes jelenléte felett – mivel élete javarészét a neten tölti, a digital natives nemzedékének ez kulcskérdés.

2011-re elmondhatjuk, megnyugtatóan kiforrta magát a kétirányú kommunikáció. A márkák többsége veszi a lapot, beszélgetésekbe elegyedik jelen és reménybeli vásárlóival, instant helpdeskké alakul, ha kell, hálásan belecsap a lecsóba, ha az oldal spontán fókuszcsoporttá lesz, és komolyan gondolja az olyan kérdéseket, mint "Rettentően sajnáljuk, mi a probléma?", és "Segíthetünk?". Ha azonban a whitewallingból viselkedési norma kerekedik, és egész kommentláncok tűnnek el, a márkáknak új irányokat kell találniuk a közösségi kommunikációban. És akkor amit az utóbbi három évben tanultak, ki az ablakon. Az újabb nehéz helyzetet teremt. Egyszerűen jó ezzel tisztában lenni. És ébernek.

Posztolás közben akadt az utamba egy klasszikus, A polip kertje. Kiemelném két sorát: "We would sing and dance around, because we know we can't be found..." Ringo szerint is hatalmas buli annak biztonsága, hogy mindenki előtt rejtve marad a bulink. 

Szólj hozzá!

Címkék: félelem jelenlét a közösségi médiában közösségi márka digital natives whitewalling

A bejegyzés trackback címe:

https://meztelenuzenet.blog.hu/api/trackback/id/tr383024743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása