Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2011.08.02.
08:46

Írta: pázsitzebra

Google Plus: mit akarhat jelenleg egy márka? 2. rész

A képen látható néhány tucat szó felér ezerrel: úgy fest, a céges profil számára tényleg nincs kiskapu. Folytatnám is a pluszozást tegnapról.

Elismerem, a Google Plus jelenleg annak lehet a legérdekesebb, akit a közösségimédia-elmélet izgat annyira, hogy születésétől figyelemmel kísérje a fázisokat. Gyakran olyan, mintha előbb válaszolna, semmint elhangzott volna a kérdés. Megteheti. A terep messze nem szűz olyan értelemben, ahogyan mondjuk hat évvel ezelőtt, amikor a webkettő átszakította a célszalagot. Annyira sem, mint amikor a Facebook rádöbbent a saját innovatív erejére, és gyors egymásutánban kezdte suhogtatni az újdonságait. A Google Plus jelenleg vagy olyan, mint egy félig kedves tényeinkre emlékeztető, félig pedig forradalmi újdonságokat virító, kiváló blogposzt, amely nagy tehetséggel és elszántsággal szűr és vegyít tartalmat – vagy pedig egyszerűen egy Maverick, a jó ég tudja, hány pikk ásszal a mandzsettájában, aztán majd ha úgy dönt, hogy elég volt a bétázásból, lesz itt nagy csodálkozás, mi mindennel számoltak az első perctől.

Lássunk egy konkrét példát. Előny-e a Facebook tagság az állásinterjún?

Igen és nem. Egy a kommunikáció területén célbavett állás esetén a HR-munkatárs egészen biztosan rászán tíz percet arra, hogy szemügyre vegye a profilt. Márpedig aki ebben a szektorban akar elhelyezkedni, az komoly netjelenléttel bír, ott bizony van mit találni a Facebookon. Itt jön, ami unalmasan kiszámítható a telefonos bulifelvétel, a sejtelmes vagy éppen hogy túl kitárulkozó képaláírás, a főnökmószeroló spontán felkiáltás, a másnaposságra panaszkodó capslock-sor, a kínosan vicces videó, a kétes öltözékben büszkén pózoló pillanatkép ártalmasságáról. Nem feltétlenül azért, mert ciki. Mindenki tudja, hogy a Facebook-ismeretség alapja a barátság. De egy álláskeresőnek javarészt nincs szüksége arra, amit egy ilyen posztcsokor nagyban implikál: a tétlenkedés, a netéjszakázás, a megbízhatatlanság, a közepes vagy közönséges humorérzék képzetére. Ha azonban nagyon limitált a profil, az bizalmatlanságot sugároz és más irányból lehet kellemetlen.

Ezzel azonban pillanatnyilag élesen szemben: előny-e a Google Plus tagság az állásinterjún?

Ha az, aki az interjún kérdezget, nem tag, a dolgok jelenlegi állása szerint kétségkívül megvan a varázsa a bennfenntességnek az asztal másik oldalán. Ráadásul meg lehet lebbenteni a meghívó perspektíváját, khm. A körök által részletesen és cseppet sem bántóan testreszabhatjuk, ki lássa a szakmai megmozdulásainkat. És, mivel a Facebookkal ellentétben visszaigazolásra nincs szükség – ez a G+ feature a Twitterre hajaz – számos potenciális vagy vágyott munkáltatót felvehetünk egy őket megillető körbe. Mark Zuckerberg a leginkább körözött név a Google Pluson. Ha elmeséljük, hogy a Sparks alkalmazásban ráálltunk azokra a témákra, amelyek szakmailag új potenciált vagy csatornát nyitnak, az kérdés nélkül jó pozíció. Két kellemetlen kérdés között pedig hanyag eleganciával bedobhatjuk, hogy jó nekünk itt, ebben a kietlen szobában mesélni múltról és jövőképről, de bizony pár pislogásra az az idő, amikor majd a Hangouts segítségével otthonról, a kanapéról veszünk részt az aktuális állásinterjún.

Amit persze egyelőre nemigen használ senki.

Szóval a válasz: határozottan igen.

Az őskorban a wiwen, majd az iwiwen ugyanazt találta rólunk barát és ellenség, ha ez nem tetszett nekünk, legfeljebb nem töltöttük ki a rubrikákat. A Twitteren lehet titkosítani a csiripeket az ismeretlenek előtt, a Facebookon cizellált, árnyalt a testreszabás lehetősége. A körökbe lőtt poszt viszont igazi újdonság. A nagy számok törvénye alapján mindannyiunkra vár egy-két kínos pillanat, Jason Falls már előre hallani véli, amint a média dérrel-dúrral igyekszik a Google Plust okolni majd, ha egy adott politikus tévedésből a nép elé tárja, amit nem kéne.

Mindenesetre nem kellett sokat várni: máris lehet Google Plus-kódexet emlegetni. Hamarosan pedig az új közösségi szokások egész körét.

Szólj hozzá!

Címkék: közösségi média google plus

A bejegyzés trackback címe:

https://meztelenuzenet.blog.hu/api/trackback/id/tr563104748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása