Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2011.08.08.
08:46

Írta: pázsitzebra

Tulajdonképpen mivel foglalkozik a közösségimédia-menedzser?

Vallomással indítok. Néhány héttel ezelőttig még én sem így írtam, kifejezetten a poszt kedvéért raboltam rá a kérdésemmel Mártonfi Attilára. Laczkó Krisztinával együtt ugyanis ők ketten a magyar helyesírás bőven termő mesekertjei, kimeríthetetlen tudástankjai, sikító tinik – és na jó, legyen, egy-két szavaszegett szigorlatozó – előtt vesszőszabály-koncertező Gagái és Guettái. De most már tudom, egybe és kötőjellel, édes anyanyelvünk mozgószabály nevű mutatványát jó szívvel ajánlom szíves figyelmünkbe, szórakoztató egy terep a helyesírás, imádom, jaj, rettentően szórakoztató.

A címben feltett kérdést azonban nem válaszolja meg.

Vegyünk néhány erős online jelenléttel dolgozó munkahelyet példának. Ügynökséget, szerkesztőséget, egy jellegzetes KKV-t, egy webshopot, egy márkaképviseletet. Mit válasszanak, minden munkatársuk értsen hozzá valamennyire? Inkább képezzék ki egyiküket? Netán rögtön kettőt-hármat közülük? Vagy hozzák létre ezt az öt évvel ezelőtt még nem is létező pozíciót és vegyenek fel rá valakit? Ha utóbbi, melyek legyenek a pontos kritériumok? Hogyan kutassák fel? Miket kérdezzenek tőle az interjún?

Próbáltam összevetni a néhány évvel ezelőtti követelményeket viszonylag frissekkel, finom kis elemzésre készültem a különbségekből. De meglepődtem, mennyire hasonlítanak az erről szóló posztok akkor és most. Saját kockázatomra kijelentem, a mérleg nyelve az önálló közösségi szakértő felé billent el. Érdekesnek találom, hogy a közösségi univerzum formálódásának kezdetén sokkal nagyobb hangsúlyt kapott a technikai tudás, mint most. Szerintem ma kicsit mosolyogtató az a gondolat, hogy a HTML-hez értő közösségi menedzser önmagában jobb a hasonlóan felkészült és tájékozott, ám programozásban zokni kollégájánál. Teljesen, de teljesen nem a funkcionális tapasztalat határozza meg, hogy valaki elkapja-e a social ritmust. Ami a többit illeti, körülbelül hasonlóak az általános feltételek: feszes netjelenlét, kiváló kommunikációs készség, márkanagykövet-attitűd, 24/7 munkaidőszemlélet, párbeszéd-készség, kiváló platformismeret. Esetleg természetes segítőkészség, szemfülesség.

IMHO határozottan előny főszerephez juttatni a közösségi ügyek összességét bármely társulatban. Hogy fel tudjon adni Google hirdetést, az bárkitől elvárható. Hogy egy adott márka hangjára szabva blogot indítson, ahhoz egyéni képesség kell. Az nem probléma, ha egy főnök még mindig azt hiszi, a közösségi média a Facebook szinonímája, ehhez ráadásul rongyosra csócsált iwiwes reflexeit működteti, amikor magyaráz róla, de a közösségi kolléga vagy legyen képes meggyőzően összefoglalni, mennyivel többről van szó, vagy harcolja ki, hogy a vezetőség ebbe ne üsse bele az orrát. Hasonlóképpen kardoskodjon sikerrel a fizetős monitoreszközök mellett. Hírlevéllistát létrehozni egy kampányért, ezeket a hírleveleket élvezetesen és egészséges ritmusban menedzselni, majd az eredményeit átlátni és hatékonyan kamatoztatni – ehhez nyugalom kell és önállóság. Így hát összefoglalva úgy látom, a már felsoroltak, illetve a például a Clearblog ezen posztjában található lista mellett a közösségimédia-menedzser az alábbiakkal foglalkozik:

  • gyorsan és egyértelműen átlátja a közösségi média különböző regisztereit,
  • ha azt hallja, közösségi média, nem a Facebook az első gondolata, hanem a teljes csomag,
  • ismeri a hagyományos PR és a közösségi kommunikáció markáns különbségeit, ezért semmi szín alatt nem erőlteti utóbbira az előbbit,
  • tudja, melyik közösségi platform milyen célra felel meg a legjobban,
  • magabiztosan, szorongás nélkül adja ezek mindig a helyzetnek megfelelő elegyét,
  • örömmel és nagy szakértelemmel használja ki a blogok nyújtotta hihetetlenül sokféle lehetőséget,
  • nem jön zavarba a monitoreszközöktől,
  • és ezért asszertíven, érett felnőtt módjára kiáll a közösségi elképzelései mellett. Mert tudja, hogy az az ő dolga.

 

Szerintetek még mivel foglalkozik a közösségimédia-menedzser?

Szólj hozzá!

Címkék: web2.0 közösségi média win win jelenlét a közösségi médiában

A bejegyzés trackback címe:

https://meztelenuzenet.blog.hu/api/trackback/id/tr83085704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása