Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2011.12.02.
07:02

Írta: pázsitzebra

Hogyan számítsunk megtérülést a közösségi médiában 1.

Vámos Peti 2.B: Mozgó ebéd

1. Házhoz megy

A food truck az új közösségi őrület. Nálunk ugyan ismeretlen, de gondoljunk csak bele: távoli unokatestvére, a mozgó könyvtár hasonlóan bombasztikus ötlet volt, igazán kár, hogy múlt idő. Az egyetlen különbség abban áll, amiért ez a poszt megszületett: mert a mobil ebédet szállító kamion működésének kulcsa közösségi. A Kogi nevű koreai konyha sikerét majdnem három évvel ezelőtt megénekelte a Newsweek. Ha valaki úgy döntött, kogi barbecue-t fog ebédelni, ahhoz kénytelen volt követni a márkát a Twitteren, különben nem tudhatta, mikor hol bukkan fel. Pofonegyszerű ötlet, csilingelően csengő közösségi megtérülés.

2. Szexi és illatozó

Ilyen pasid nem lehet, de az illata a tiédnek is lehet olyan, mint az övé – erre az ötletre épült fel az Old Spice víruskampánya, amelynél híresebbet a műfajában jelenleg nem tud említeni senki. Csak az első nap hatmillióan nézték meg a YouTube-on. És a ROI? Egy hónap alatt 107%-kal növekedett meg a – figyelem, egy rettenetes szó következik – dezodoreladás. Igen. Ha valami, ez ROI. Markáns, mutatós, minden marketinges megelégedésére szolgáló.

*  *  *

A magyar példák előtt közbeszúrunk egy videót. Chris Brogannek, a világ top közösségi bloggereinek egyike kedvéért készült. A címe: A cégvezetők közösségi bénultságban szenvednek. A tartalma: dettó. Rettenetesen tanulságos szavak.

 

*  *  *

3. Folytassa, Frici!

Valami őrületesen meggyőző, amit a DiVino borbár közösségi működés címszó alatt művel. Hazai terepen a közösségi marketing etalonja. A nyár legsikeresebb budapesti borbárja még a fizikai nyitás előtt úgy döntött, egy blog és egy Facebook oldal elég lesz neki ahhoz, hogy eredményesen kommunikáljon a közönségével. Bátraké a szerencse: így is lett. Mert ha egyes szerkesztők egy-egy pohár haute couture borral próbálják feldobni a magyar sajtóban nyűvődő idegrendszerüket a nap végén, majd ezt meg is írják, az a saját logikus és önkéntes örömük. Maga a DiVino ugyanis rá sem ránt az offline marketingre vagy PR-re. Idén november 12-én mutatták be a Gere rozé frizzantéját, eköré komplex játékot építettek, amelynek egy szóban a rózsaszín adta a lényegét, nyereményekkel, remek hangulattal és persze a főszereplő, pompás rozétermékkel – én a Quimby koncert után, körülbelül éjfélre értem oda, és szívós kitartással kellett megostromolnom a pultot. Az este egy átlagos szombat estéhez képest 20% bevételtöbbletet könyvelt el. 

Számítsuk hozzá, hogy aki rózsaszínben érkezett, egy pohár Fricit kapott ajándékba. Nyolcvan adagot kellett kiadni, ez a hagyományos számítások alapján fékezte a forgalmat. A bestokizott készlet mégis mind egy szálig elfogyott. És a habok az ugyancsak emeletes tortán: a DiVino megmutatta, milyen forró tematikus bulikat tud szervezni, tehát megágyazott a Mikulás ünnepségének, a karácsonyi és szilveszteri eseményének. Mindez együtt – korántsem csak a nyereséges este – színtiszta közösségi ROI.

 

4. Megfogható

Mautner Zsófia precedensteremtő bátorságát nemigen lehet kétféleképpen olvasni. Ragyogó út az övé, pedig csak magára számíthatott, amikor belevágott. Ma ki sem látszik az ajánlatokból. Az első könyvéből kilencezer példány kelt el, megjegyezném, hogy ennek már a harmada is csillagászati szám, a második – Gyere velem főzni! Slambuctól bambuszig – november közepén került az üzletekbe. A tapintható és illatos könyvtárgyakban a szó minden értelmében az ölt testet, amivel egy excel tábla minden előnyével együtt beégne. Tehetség, álmok, erőfeszítés – hát milyen az élet, ezek a jelenségek bizony már csak szétfeszítik a kis számozott-betűzött rovatokat. Zsófi népszerűsége, kelendősége ismét a közösségi ROI valóságos jelenlétét bizonyítja. A kétkedők nyugodtan vegyék a kezükbe a könyvtárgyat.

Sőt. Illatolják meg.

5. A joker
Heteken át vezette a nyár webkettes slágerlistáját a Jakab Andor blog Tőlemezért című dala. Ilyen gyors és hatékony víruskampányt ez az ország még nem pipált, ha a magyar felhasználók számát elosztjuk a nyolcvanezer lájkkal, majd megszorozzuk a megosztások számával, azt például mondhatjuk elképesztő ROI-adatnak. A blog szerzőjét több komoly pozícióval megkínálták marketinges vonalon, méghozzá helyén kezelt humorral: természetesen bejelentett állásokról volt szó. A közösségi csavart ott találjuk a helyzetben, hogy a Jakab Andor bloggere nem fogadta el ezeket. Neki így érte meg, neki ez volt a legprofitábilisabb. Számára ez adta a legmagasabb ROI-t. A kifejezetten közösségi médiához köthető, kifejezetten abból származó és őt abban kifejezetten tovább erősítő függetlenség.
Szerintem Gary Vaynerchuck értené.

Szólj hozzá!

Címkék: web2.0 vírusmarketing facebook twitter roi közösségi média win win közösségi márka mautner zsofi jakab andor divino borbár kitzinger szonja gary vaynerchuck

A bejegyzés trackback címe:

https://meztelenuzenet.blog.hu/api/trackback/id/tr333408690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.