Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2011.12.16.
07:11

Írta: pázsitzebra

Hogyan számítsunk megtérülést a közösségi médiában 3.

Hol vannak a szorzók? Hol vannak a képletek? Miért nem elég lájkokat, retweeteket, megosztásokat, pluszegyezést számolni? Ha tíz üzleti hívásból öt vissza akar térni a kérdésre, négy elhajtja a telefonálót a retekbe, egy pedig azonnal vásárol tőle valamit, akkor ott igenis elő lehet kapni a matekot. A közösségi médiában miért nem, és ha igen, akkor hogyan?

ROI körül lappangó káosz talán nem is volna olyan sűrű, ha nem a megcsontosodott reflexek uralnák az érzékelést. Vannak üzleti célok, van tervbe vett üzleti növekedés. És vannak közösségi célok, van tervbe vett közösségi növekedés. Egy kijelölt időponttól kezdve a marketinges egymásra fekteti a két grafikont. Tegyük fel, a sales előirányzott 5% növekedést januártól júniusig a hagyományos csatornák használatával. A közösségi kampány március 1-én kezdődött. Ha március 1-ével a növekedés bármennyivel meghaladja az 5%-ot, az vagy a közösségi kampánynak köszönhető, vagy az ufóknak. Még konkrétabban működik a közösségi kedvezmény: ha a márka a Facebook vagy a Twitter oldalon elérhető kuponokkal, vásárlói kódokkal operál, precízen meg tudja állapítani, hány vásárlója érkezett a közösségi média felől.

A tanulság valami olyasmi, hogy az old school marketinghez képest sosem lesznek elég precízek a közösségi számítások. A részcéloktól függ, mekkora segítséget nyújthat a közösségi működés, elég sok egyéni variáció létezik. De érdemes szem előtt tartani Olivier Blanchard szavait: "Amennyiben egy-egy közösségi megmozdulásnak nem határozott és közvetlen célja a bevételnövekedés, véletlenül nem fog megtörténni."

Szólj hozzá!

Címkék: web2.0 facebook twitter roi közösségi média win win közösségi márka gary vaynerchuck

A bejegyzés trackback címe:

https://meztelenuzenet.blog.hu/api/trackback/id/tr593412104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása